×
Поиск по сайту


9 причин, чому мандрівника можуть не пустити в літак

7
червня
2024
WoRoN5580Подорожі та туризм
9 причин, чому мандрівника можуть не пустити в літак

Не забувайте вдома паспорт і відкладіть убік речі, заборонені до перевезення.

1. У пасажира немає паспорта або інших потрібних документів

Таке трапляється: людина акуратно складає до папки, файлу чи гаманця паспорт, медичні чи санітарні довідки та інші документи... А потім залишає їх на столі.

На щастя, квиток на літак може бути оформлений в електронній формі, і роздруковувати його не обов'язково. Але під час реєстрації необхідно показати саме той документ, дані якого внесено до квитка. Фото в телефоні або скани не підійдуть.

Пред'явити замість паспорта, наприклад, водійські права не вийде. Закордонний паспорт у цьому разі теж не приймуть.

Але якщо повідомити перевізника про зміну документа заздалегідь, до початку реєстрації, проблем можна уникнути. За який час потрібно це зробити, варто уточнити в авіакомпанії.

Дітям до 14 років необхідно мати свідоцтво про народження. Якщо дитина на самоті вирушає за кордон, то їй необхідна нотаріально оформлена згода батьків або опікунів на виїзд.

Якщо ви перевозите домашніх тварин або рослини, вам можуть знадобитися ветеринарні або санітарні документи. Якщо їх немає, доведеться або передавати улюбленця або вантаж проводжаючим, або відмовитися від польоту.

2. Паспорт у мандрівника є, але він не в порядку

Теж доволі поширена проблема: людині незабаром виповнюється 25 або 45 років – час, коли необхідно оформляти новий загальногромадянський паспорт. Але вона вирушає в поїздку до дня народження, а повертається після нього. І її паспорт виявляється простроченим.

Більшість авіакомпаній, особливо тих, що виконують міжнародні рейси, можуть просто не зареєструвати пасажира на рейс на тій підставі, що його документ недійсний. Цю обставину варто врахувати заздалегідь, на етапі планування поїздки.

Інші можливі проблеми з посвідченням особи:

  • У паспорті немає підпису пасажира.
  • Сторінки документа порвані або сильно забруднені.
  • У паспорті є сторонні позначки або записи.
  • Дані в паспорті та квитку не збігаються. Наприклад, під час оформлення виникла помилка, і ім'я в проїзному документі написано трохи інакше, ніж у посвідченні особи.

Усі ці деталі краще перевірити заздалегідь, щоб не отримати неприємний сюрприз під час реєстрації на рейс.

3. Пасажир запізнився на реєстрацію або посадку

Реєстрація зазвичай закінчується за 40 хвилин до вильоту, посадка – за 20 хвилин. Якщо є ризик, що у вашого перевізника правила відрізняються, необхідно з'ясувати це заздалегідь.

Пасажир, який запізнився на реєстрацію, має шанс потрапити на рейс, якщо авіакомпанія дасть добро. Але часто буває, що мандрівник, який уже пройшов усі види огляду і потрапив у зону очікування посадки, затримується десь у кафе.

Або занадто захопився фільмом, який дивиться на смартфоні. І не чує оголошень про закінчення посадки.

Нерідко в аеропортах можна почути: «Пасажир А***, який зареєструвався на рейс 1***, негайно пройдіть на посадку!» Авіакомпанія часто намагається знайти неуважного мандрівника, з вини якого виліт може затриматися. Але перевізники не зобов'язані нагадувати про час вильоту кожному, тож будьте уважними та слідкуйте за оголошеннями і вказівками табло. Інакше ви ризикуєте не потрапити на рейс, а коли схаменетеся – може бути пізно.

4. У салоні не залишилося вільних місць – виникла ситуація овербукінгу

На жаль, іноді авіакомпанії продають квитків більше, ніж місць у літаку. Часом така ситуація може виникнути через технічну помилку або через заміну авіалайнера на інший борт, меншої місткості. Тому варто приїжджати до початку, а не до кінця реєстрації або проходити цю процедуру онлайн. Але якщо ви вже в аеропорту і вам кажуть, що у вашому лайнері більше не залишилося жодного вільного крісла, то на борт ви не потрапите.

Так, авіакомпанія зобов'язана видати пасажиру квиток на інший рейс. Або повернути гроші за квиток. Навіть якщо він був оформлений за безповоротним тарифом, адже скасування подорожі виявилося вимушеним і сталося не з вини пасажира.

Якщо мандрівникові через помилку перевізника доведеться провести в аеропорту понад чотири години в очікуванні нового рейсу, авіакомпанія має надати йому гаряче харчування. А батькам із дітьми до 7 років – місце в кімнаті матері та дитини. Якщо ж на літак потрібно чекати понад 8 годин, мандрівник має право вимагати місце в готелі. Але все це – лише компенсація за те, що він не зміг полетіти своїм рейсом.

5. Ручна поклажа пасажира не відповідає нормам авіакомпанії

Кожен авіаперевізник має право встановлювати свої норми для ручної поклажі: її вагу та розміри. Зазвичай пасажир має право взяти в літак сумку або рюкзак вагою не менше 5 кг. Крім того, він може мати при собі дамську сумочку або портфель із документами, букет квітів, костюм у дорожньому чохлі, дитяче харчування, ліки, милиці. Дозволені й пакети з магазинів дьюті-фрі.

Якщо габарити ручної поклажі перевищують встановлені перевізником розміри, компанія може вимагати додаткову плату. Пасажиру, який відмовиться платити, вхід на борт може бути закритий.

Важливо пам'ятати, що в кожної авіакомпанії є список заборонених до перевезення речей. Наприклад, ними можуть бути бейсбольна біта і більярдний кий, вудка, вогнегасник, рідина в тарі об'ємом понад 100 мл. Деякі перевізники не дозволяють брати в салон електронні сигарети або картриджі для принтерів.

Список заборонених предметів варто вивчити заздалегідь. Якщо у пасажира в ручній поклажі є щось недозволене і він відмовляється залишити річ в аеропорту, його можуть не пропустити в зал вильоту.

6. Мандрівник – дитина молодше 12 років без супроводу

Дітям від двох до дванадцяти років можна літати і без супроводу дорослих. Але про це потрібно повідомити заздалегідь – тоді дитина перебуватиме під контролем авіаперевізника. Заяву батьки мають написати не менш ніж за дві години до вильоту, а краще ще раніше.

Дитина віком до двох років завжди летить з одним із батьків безкоштовно. Але для неї потрібен окремий квиток. Його можна оформити прямо в аеропорту, пред'явивши свідоцтво про народження. Якщо цього не зробити, у польоті вам буде відмовлено.

7. Пасажиру терміново потрібна медична допомога

Тут усе просто. Якщо стан пасажира вимагає негайної допомоги лікарів, його можуть не пустити в літак. Найімовірніше, йому спробують надати медичну допомогу до вильоту, а якщо бригада швидкої, що прибула, вважатиме за необхідне, – відправлять пасажира в лікарню.

Мандрівникам із легкими симптомами нездужання хвилюватися не варто – як правило, їх пускають на борт без проблем.

Деякі авіакомпанії реєструють вагітних жінок на пізніх термінах тільки після пред'явлення довідки від лікаря, яка дозволяє політ. Без такого документа авіаперевізник може не пустити на борт. На якому терміні потрібно запасатися такою довідкою і який вона має вигляд, варто заздалегідь уточнити в авіакомпанії.

8. Людина поводиться неадекватно й агресивно

Якщо пасажир прибув на реєстрацію в стані сильного алкогольного або наркотичного сп'яніння, його можуть вважати небезпечним для інших мандрівників. Особливо якщо він поводиться агресивно і провокує конфлікт.

Буває, що такі пасажири проходять реєстрацію, але починають поводитися неадекватно просто перед посадкою. Або вже в салоні літака перед вильотом. У таких випадках зняти мандрівника з рейсу може командир екіпажу. Саме він відповідає за безпеку польоту, і його розпорядження зобов'язані виконувати всі учасники рейсу. Якщо командир повітряного судна вирішить, що один із пасажирів загрожує безпеці інших, він може відправити скандаліста назад в аеропорт і викликати поліцію.

Причому порушник може не тільки позбутися можливості полетіти. Йому загрожує адміністративна відповідальність – від штрафу до арешту на п'ятнадцять діб.

9. Пасажир – боржник із тимчасовим обмеженням на виїзд із країни

Якщо пасажир – боржник і суд зобов'язав його виплатити суму, що перевищує 10 000 рублів, він може потрапити під тимчасову заборону на виїзд за кордон. Такі обмеження накладаються, якщо суд встановив для людини термін добровільного погашення всіх зобов'язань і з моменту закінчення цього періоду минуло два місяці.

Буває, що мандрівник пам'ятає про борги, але забуває перевірити, чи не потрапив він під дію тимчасового обмеження на виїзд. У цьому разі на нього може чекати неприємний сюрприз: його не зареєструють на закордонний рейс.

Підіб'ємо підсумки: напередодні вильоту варто перевірити, чи є у вас усі необхідні документи, чи відповідає ваша ручна поклажа вимогам перевізника і чи немає обмежень на ваш виїзд. Якщо все гаразд, проблем в аеропорту, найімовірніше, не буде.



Оставьте комментарий!

Комментарий будет опубликован после проверки

Вы можете войти под своим логином или зарегистрироваться на сайте.