×
Поиск по сайту


Як просити про допомогу, щоб отримати підтримку, а не конфлікти і нерозуміння

4
червня
2024
Барвінська Анастасія Федорівна1590Сім'я, дружба та стосунки /
Як просити про допомогу, щоб отримати підтримку, а не конфлікти і нерозуміння

Здається, це дуже просто – попросити іншу людину допомогти, якщо не вдається впоратися з проблемою самотужки. Але багатьом складно звертатися по підтримку навіть до близьких людей. Одні бояться здатися нав'язливими, інші – занадто слабкими і вразливими. Треті не хочуть залежати від сторонніх. Страх звернутися по допомогу знайомий і дітям, і дорослим. Розбираємося, як просити про підтримку, щоб отримати бажане, а не розчаруватися і зануритися в стрес.

Оцініть, чи дійсно ви не зможете самі вирішити проблему

Якщо вам дуже не хочеться звертатися до інших людей, поставте собі запитання, чому ви не зможете обійтися без сторонньої допомоги. І постарайтеся відповісти на нього, використовуючи тільки факти і не включаючи емоції.

Не варто згадувати докори, які ви могли чути в дитинстві: "У твоєму віці соромно не вміти робити такі прості речі! Пора нарешті навчитися самостійності!" І сварити себе за відсутність потрібних навичок, сил, часу чи інших ресурсів теж не потрібно.

Якщо, наприклад, у вас накопичилося надто багато роботи і тому ви не можете найближчого тижня займатися домашніми справами, буде зайвим звинувачувати себе в невмінні планувати. Час аналізу прийде пізніше. Зараз ваше завдання – позначити проблему. І якщо ви зрозумієте, що самі впоратися з нею не в змозі, визнати це.

У нашій культурі прохання про допомогу часом асоціюється з жебрацтвом і сприймається як щось принизливе. Образ простягнутої руки в надії на милостиню – ось що часто спадає на думку тим, кому належить звернутися по допомогу. Тому люди так вперто уникають цього моменту.

Отже, варто запам'ятати: просити інших про допомогу в складній ситуації – це нормально. Подумайте, до кого ви можете звернутися. Оптимальний варіант – людина, яку ви теж зможете підтримати, коли їй це буде необхідно. І не бійтеся виглядати нав'язливим і безпорадним. Дослідження показали, що люди зазвичай недооцінюють готовність інших допомогти їм – вона, як правило, набагато вища, ніж багато хто думає.

Людина, яку про щось просять, часто сприймає це як крайній ступінь довіри. Їй приємно надати допомогу, вона почувається значущою і корисною. Тому ваше прохання для когось може бути дуже важливим нагадуванням про його цінність. І пам'ятайте, що люди завжди можуть сказати "ні", якщо захочуть. Тому, якщо людина погодилася допомогти, повірте, що вона справді бажає це зробити.

Чітко і ясно сформулюйте прохання

Звертаючись за підтримкою, постарайтеся говорити гранично точно і конкретно. Ваш співрозмовник має зрозуміти, що саме йому належить зробити, коли потрібно почати, скільки часу займе весь процес.

Наприклад, якщо ви звертаєтеся до колеги і просите замінити вас на переговорах із клієнтом, варто повідомити точну дату і час події. А також уточнити, чи знадобиться ґрунтовна підготовка, чи ви зможете ввести людину в курс справи за чверть години. Важливо, щоб той, хто допомагає, раптово не виявив, що він розраховував витратити на вашу справу годину, а доведеться виділити на неї весь робочий день.

Будьте готові відповісти на будь-які запитання. Зокрема – пояснити, чому ви не можете впоратися самостійно або відкласти справу на пізніший час.

Запропонуйте свою допомогу, коли вона знадобиться співрозмовнику

Варто одразу ж після викладення свого прохання сказати, що і ви зі свого боку готові підтримати друга або колегу. Багато хто забуває про це. Або вважають, що не варто говорити про очевидні речі – співрозмовник і сам здогадається, що ви теж не відмовите йому в допомозі.

Але іноді варто повторювати навіть відомі всім речі. Нехай ваш приятель чи подруга почує, що може на вас розраховувати. І йому буде простіше і приємніше погодитися допомогти зараз, а потім за нагоди попросити вас про підтримку.

Люди часто відчувають дискомфорт, незручність і збентеження навіть під час звернення по допомогу до тих, хто навряд чи їм відмовить. Тож, якщо ви згодні за потреби допомогти другу чи колезі, варто наголосити: ви будете поруч, коли знадобиться.

Ви просите про допомогу, чітко викладаєте подробиці, і людина приймає рішення. Якщо вона готова допомогти вам – чудово, але це не повинно означати, що ви їй винні. Це повністю добровільний процес. Якщо ви хочете оплатити допомогу людини, наприклад такою самою послугою, то теж одразу домовтеся, де ви її підміните.

Будьте готові до компромісу

Можливо, людина, до якої ви звернулися, запропонує вам альтернативний варіант допомоги. Наприклад, подруга не зможе провести весь день у вас вдома, сидячи з вашою дитиною. Але вона готова взяти її в парк, куди збирається вирушити зі своїми дітьми.

Чудово, якщо вас влаштує такий варіант. Але, ймовірно, вам доведеться скоригувати свої плани, щоб він був можливий. І припустимо, вийти з дому на годину раніше, щоб спочатку привести дитину до подруги, а потім уже вирушити у своїх справах.

Будьте готові обговорювати ситуацію і шукати варіанти, які влаштують усіх її учасників.

Пам'ятайте, що вам можуть відмовити

У співрозмовника теж є свої плани. У нього може просто не виявитися вільного часу, щоб зайнятися вашою справою. А може, він втомився або навіть близький до вигорання, тому просто не в силах вам допомогти.

Не варто сприймати відмову як привід для образи. Буде зайвим звинувачувати співрозмовника в черствості. Так само, як і дорікати собі, повторюючи подумки: "Нікому немає діла до моїх проблем, хоча іншим допомагають! Мабуть, я не вмію заводити справжніх друзів".

Кожен із нас має право погодитися або відмовити у відповідь на будь-яке прохання. Тому не піддавайтеся похмурим думкам – краще подумайте, до кого ще ви могли б звернутися. Можливо, ця людина з радістю погодиться вам допомогти.

Відмову варто сприймати з вдячністю, бо краще почути "ні", ніж згоду, якою пізніше вам дорікатимуть. Пам'ятайте, що ваші справи – це ваша відповідальність. Інші люди можуть нам допомагати, але вони не повинні. А образа у відповідь на відмову – це почуття, яке виникло з очікування, що всі навколо будь-якої миті готові прийти вам на допомогу.

І не забувайте про платних помічників: нянь, кур'єрів, таксі, фахівців у галузі дрібного ремонту. Якщо вам не можуть допомогти друзі, варто знайти альтернативний спосіб і заплатити за нього.

Подякуйте за допомогу і розкажіть про її результати

Варто сказати "дякую" не тільки в той момент, коли співрозмовник погодився вас підтримати. Якщо складна ситуація благополучно закінчилася, ще раз подякуйте небайдужому приятелеві. І розкажіть, як саме вам допомогла його участь.

Припустімо, ви попросили колегу-програміста відповісти на запитання вашої дитини, яка готується до іспиту з інформатики. Варто зв'язатися з цією людиною після іспиту. І розповісти, як саме випускнику допомогла його консультація. Наприклад, той почувався набагато впевненіше, ніж раніше, і тому іспит для нього пройшов набагато легше. Та й оцінка виявилася високою.

Людині завжди приємно знати, що вона зробила добрий вчинок, що її зусилля комусь допомогли. Розкажіть другу або колезі, який відгукнувся на ваше прохання, про успішне вирішення проблеми. Він може порадіти і за вас, і за себе.

До речі, такий підхід так відгукується людям, що вони починають його віддзеркалювати. І якщо вони після цього звернуться по допомогу до вас, то, найімовірніше, теж захочуть поділитися, як їм допомогла ваша участь.

Пам'ятайте, що наша цивілізація побудована на взаємодії та взаємодопомозі. Тому просити про підтримку – це нормально. Так само, як і відгукуватися на прохання друзів і близьких.



Оставьте комментарий!

Комментарий будет опубликован после проверки

Вы можете войти под своим логином или зарегистрироваться на сайте.