×
Поиск по сайту


5 правил, які допоможуть шукати нову роботу, не йдучи зі старої

15
червня
2024
Троценко Тетяна Олегівна780Робота

5 правил, які допоможуть шукати нову роботу, не йдучи зі старої

Можливо, ви зараз на попередньому етапі – поки не знаєте, чи варто вам залишитися, чи краще піти. Або просто стежите за ситуацією на ринку, тож регулярно вивчаєте вакансії, вимоги до претендентів і рівень зарплат. Тоді достатньо застосовувати один закон: моніторити тематичні сайти і канали не на шкоду основній роботі.

Якщо ж ви твердо вирішили звільнитися, але не квапитеся подавати заяву, бо не знайшли нову роботу, варто дотримуватися кількох правил.

1. Прямо повідомте про свої наміри керівника

У більшості матеріалів у Мережі кар'єрні консультанти рекомендують шукати роботу приховано, а начальству повідомити лише про результат. Тобто про оффер, який ви отримаєте від нового роботодавця. Ризикнемо не погодитися з такими порадами. І ось чому.

Так, ми знаємо: іноді зустрічаються токсичні начальники. Вони, почувши про бажання змінити місце роботи, готові зробити все, щоб зіпсувати співробітнику останні дні перебування в компанії. Якщо вам доводиться працювати під керівництвом такого боса, і справді має сенс не афішувати зусилля з пошуку нової роботи. Тобто зробити резюме видимим лише для тих роботодавців, на вакансії яких ви відгукуєтеся, і приховати його від решти. Вести листування тільки з особистого смартфона або ноутбука, причому в неробочі години – наприклад, під час обіду. І нікому з колег не розповідати про свої пошуки.

Але припустимо, що більшість керівників – цілком адекватні люди. Вони, як правило, розуміють, що рідкісна людина здатна пропрацювати на одному місці від старту кар'єри до пенсії. Тому готові прощатися з деякими старими співробітниками і наймати нових.

Тому, якщо ви твердо вирішили піти, варто поговорити з безпосереднім керівником. Обговорити, в якому режимі ви працюватимете до звільнення, щоб закінчити найважливіші справи. Можливо, частину роботи начальник вирішить передати комусь із ваших колег, а вас попросить ввести нового виконавця в курс справи.

Ви при цьому отримуєте важливий бонус: можна шукати роботу відкрито, не ховаючись. І не закривати поспіхом вкладки з сайтами вакансій, коли в кабінет входить начальник.

Ось і інші плюси:

  • У вас є можливість звернутися до боса за порадою. Наприклад, запитати, на які ваші сильні якості варто робити акцент на майбутніх співбесідах. Або якій із кількох компаній-конкурентів віддати перевагу.
  • Ви можете попросити у начальства рекомендації. Нерідко роботодавці запитують, чи можна звернутися до вашого колишнього керівника, щоб дізнатися про вас більше. Якщо ви йдете відкрито і попереджаєте про свої наміри заздалегідь, шанси на позитивний зворотний зв'язок будуть набагато вищими.
  • Ви зробите ймовірною співпрацю в майбутньому. Уявіть, що ви пішли, але зберегли чудові стосунки з колишнім керівником. Отже, у майбутньому ви за необхідності зможете до нього звернутися. Буває, що через деякий час після звільнення людина хоче повернутися в колишню компанію. Її візьмуть набагато охочіше, якщо вона пішла красиво. Можливий і інший варіант: на новому місці ви зробите серйозний кар'єрний ривок і опинитеся на рівній посаді з вашим нинішнім керівництвом. А потім прийдете до нього з варіантом перспективного спільного проєкту. Якщо ви зберегли добрі стосунки, вища ймовірність, що вашу пропозицію приймуть.

Дедалі частіше компанії запитують рекомендації у колишніх роботодавців. Як правило, HR-менеджери звертаються до безпосереднього керівника, рідше – до колег здобувача. Зазвичай рекрутер запитує дозволу в кандидата для перевірки рекомендацій. Але бувають випадки, коли її проводять без такого сповіщення. Тому важливо залишитися з колегами та керівником у шанобливих стосунках.

І ще одна важлива деталь: діючи відкрито, ви збережете репутацію людини, на яку можна покластися. Співробітника, який не кине справи в найбільш невідповідний момент. Де б ви не працювали, це піде на користь вашій майбутній кар'єрі.

2. Попереджайте рекрутерів, що ви продовжуєте працювати

По-перше, це покаже, що ви затребуваний фахівець. Такий співробітник не погодиться на будь-яку оферту, аби не залишитися без роботи. Ви здатні порівнювати й вибирати. Тому вам навряд чи запропонують умови гірші, ніж на нинішньому місці.

По-друге, у вас є причина обирати, на які співбесіди погоджуватися, а яким компаніям краще відмовити одразу. Щоб даремно не гаяти часу, варто ретельно вивчити, що пропонує майбутній роботодавець. Ось що можна зробити заздалегідь:

  • Напишіть список запитань, відповіді на які ви хотіли б отримати до співбесіди. Про зарплату, про умови, про можливі бонуси, про корпоративні цінності – цікавтеся всім, що для вас важливо. Можливо, вони зроблять особисту зустріч або дзвінок непотрібними – отримавши відповіді, ви заздалегідь відмовитеся від нового місця.
  • Складіть перелік умов, які ви вважаєте принциповими. У менш важливих питаннях завжди можливий компроміс. Але, можливо, знайдуться й такі, в яких ви не готові йти на поступки. Наприклад, ви точно не бажаєте ходити в офіс щодня і вам важливо хоча б кілька разів на місяць працювати з дому. Уточніть до співбесіди, чи можливо це. Якщо ні, не варто витрачати час на дзвінок або зустріч ні вам, ні роботодавцю.

Під час пошуку роботи у претендента може бути до 6-8 бесід на день. У такому інтенсивному режимі можна упустити щось важливе. Тому, щоб скоротити кількість зустрічей до 2-3, краще на старті уточнити в HR важливі для вас моменти. Можливо, він не зможе дати вам чітку відповідь щодо заробітної плати: це залежить від рівня позиції, яку вам можуть запропонувати, і політики компанії. Але ви можете позначити свою вилку. І якщо вона потрапляє в можливості компанії, продовжувати діалог.

Можливо, такий підхід не допоможе знайти роботу якомога швидше. Зате позбавить вас зайвих дій і заощадить сили.

3. Беріть відгули або дні в рахунок відпустки для співбесід

Вам буде простіше почуватися впевнено, якщо співбесіда проходить не на бігу, поки старий начальник не бачить, а в спеціально виділений для неї час. Якщо берете відгул, постарайтеся використати обраний день максимально ефективно. Можливо, у вас є кілька варіантів працевлаштування. Тоді можна призначити на обрану дату всі співбесіди.

Така тактика дасть вам змогу бути впевненішими і під час розмов. Уявіть: ви точно знаєте, що у вас не єдина співбесіда, що на сьогодні призначено ще одну, а то й дві розмови. Можливо, ви будете менше нервувати на кожній зустрічі чи дзвінку. Адже невдача точно не виявиться фатальною – є й інші варіанти.

До того ж після розмов ви одразу ж, по гарячих слідах, зможете порівняти умови в кожній компанії. А також враження, які ви отримали від спілкування з кожним роботодавцем.

4. Не обговорюйте з колегами переваги вашої нової компанії

У всякому разі, не робіть це в робочий час. Пам'ятайте, що зараз і ви, і ваш нинішній роботодавець пов'язані певним договором. Поки ви не оформили звільнення, варто виконувати цю угоду. Тобто в робочий час займатися справами, які приносять користь компанії, а не шкодять їй. Тому розмови про те, що в конкурентів зарплата вища, умови кращі, а офіс красивіший, на території вашої майже вже колишньої компанії навряд чи будуть доречні.

Багато співробітників, які збираються звільнитися, не звертають уваги на подібні тонкощі. Але в підсумку саме від дрібниць може залежати ваша репутація.

5. Постарайтеся залишити об'єктивний зворотний зв'язок під час відходу

Варто прямо розповісти керівництву, чому ви віддали перевагу новій компанії перед старою. Можливо, причини будуть очевидними: вища зарплата, зручніший графік, вагомий соціальний пакет. Але не виключено, що ваші висновки допоможуть начальству поглянути на деякі робочі питання під новим кутом.

Наприклад, вам було недостатньо чути: «Молодець, у тебе все добре, працюй далі». У вас були думки про те, які зміни варто внести в роботу – і вашу особисту, і всього відділу. Але ці пропозиції так ніхто й не вислухав. Або вам хотілося тестувати нові інструменти в роботі – припустімо, ті ж нейромережі. Однак керівництво ставилося до їх використання лише як до розваги. А на новому місці ви вчитиметеся використовувати ШІ для вирішення найрізноманітніших завдань.

Буває складно сказати в обличчя керівнику, що саме стало причиною пошуку нового місця роботи. Але ви можете відкрито поговорити про це з HR-менеджером компанії на exit-інтерв'ю. Або заповнити анонімну анкету співробітника, який звільняється.

Можливо, ваші зауваження допоможуть старій компанії стати трохи кращою. Ну а вам – зберегти чудові стосунки з колишніми колегами.



Оставьте комментарий!

Комментарий будет опубликован после проверки

Вы можете войти под своим логином или зарегистрироваться на сайте.