×
Поиск по сайту


Як працювати з колегами, якщо ви не можете знайти спільну мову

15
червня
2024
Середа Анна Миколаївна1530Робота /
Як працювати з колегами, якщо ви не можете знайти спільну мову

Усім нам хоча б одного разу доводилося працювати з людьми, яких ми на дух не переносимо. Можливо, це була людина, яка голосно сміється в найбільш невідповідний момент. Або така, яка постійно краде чужі ідеї і незаслужено отримує похвалу від начальства.

Іноді спрацюватися заважають абсолютно різні характери: хтось активний і швидкий, а хтось – повільний і неповороткий. Часом причину неприязні неможливо пояснити, коли, наприклад, колеги з різних відділів працюють над спільним проєктом і просто не розуміють одне одного. Звісно, все це впливає не лише на процес, а й на результат.

Найчастіше налагодити нормальні робочі стосунки заважають чотири складні риси характеру: егоїстичність, конфліктність, грубість і безвідповідальність. На щастя, свій підхід можна знайти до кожного з тих, хто володіє цими якостями.

Як спрацюватися з егоїстом

Егоїстів зазвичай не можна описати як доброзичливих і приємних людей, навпаки, вони думають виключно про себе. У гірших випадках це поєднується з токсичною поведінкою і навіть нарцисизмом.

Професор психології Арт Маркмен зазначає, що поведінка нарцисів є особливо згубною для робочої атмосфери, проте важливо бачити різницю між впевненою в собі та самозакоханою людиною. Нарциси вирізняються тим, що не вміють цінувати чужі хороші ідеї та схильні перебільшувати свою власну значущість.

Якщо ви начальник, постарайтеся розбиратися з такою поведінкою одразу і безпосередньо. Коли бачите, як співробітник іде «по головах», дайте йому зрозуміти, що така поведінка неприйнятна.

Якщо егоїст – ваш колега, використовуйте такий самий підхід. Краще негайно припинити подібне ставлення й однозначно дати зрозуміти, що ви не потерпите такого на свою адресу.

Як спрацюватися з любителем конфліктів

Міжособистісна драма ніколи не повинна ставати частиною робочого процесу. Але це складно пояснити тим, хто незадоволений кожною дрібницею і обожнює влаштовувати конфлікти на порожньому місці.

За словами доцента менеджменту Стефана Ділхерта, конфлікти бувають і хорошими. Або принаймні такими, які не шкодять корпоративній культурі. Тут уся справа в намірах. Конструктивні розбіжності рухають уперед, а конфлікти заради конфліктів або енергетичного вампіризму тільки відбирають сили. На жаль, любителі сварок і чвар обирають якраз другий варіант.

Якщо ви начальник, намагайтеся давати таким підлеглим самостійні завдання, оскільки робота в тандемі може призвести до нових конфліктів. Також важливо створити і підтримувати в колективі атмосферу взаємодопомоги та взаємовиручки.

Якщо вам доводиться мати справу з таким колегою, не приймайте його умови гри і не дозволяйте втягнути себе в конфлікт. На будь-які зауваження, не пов'язані з роботою, відповідайте односкладово і переводьте тему назад у робоче русло. Згодом така людина зрозуміє, що не отримає від вас потрібної реакції, і переключиться на іншу «жертву».

Як спрацюватися з грубіяном

Це необов'язково та людина, яка постійно відпускає неприємні репліки. У професійному колективі це, скоріше, той, хто не любить працювати в команді, постійно критикує всіх і вся і дуже рідко йде на компроміси.

У спілкуванні з такими людьми може допомогти прямолінійність. Вони рідко взагалі розуміють, що означає «згладжувати кути», і не цінують м'які розмиті формулювання. Наприклад, замість того щоб говорити «Правки за проєктом загалом непогані, але треба змінити ще кілька пунктів», краще одразу переходити до справи: «У проєкті треба виправити такі пункти...».

Варто об'єднатися і з іншими колегами. Коли грубіян знову почне критикувати чиюсь роботу чи ідею, використовуйте ситуацію як мозковий штурм і всі разом по черзі пропонуйте нові варіанти. Це перемкне його увагу.

Деякі з тих, кому притаманна грубість, іноді намагаються домінувати в колективі – нав'язувати свою думку або вимагати, щоб усе робили саме так, як їм хочеться. Якщо ваш колега якраз такий, психотерапевт Мелоді Вілдінг радить використовувати його націленість на результат.

Найчастіше грубіяни зосереджені на завданнях, тому можна спробувати пояснити їм, яким чином їхня поведінка заважає відділу або компанії досягати більшого. Особливо це корисно для начальників. Нагадайте таким співробітникам, що вони – частина команди, або прямо скажіть, що агресивні та пасивно-агресивні реакції на роботі неприйнятні.

Як спрацюватися з безвідповідальним колегою

Дотримання термінів і відповідальне ставлення до доручень не є пріоритетом для таких співробітників. Найчастіше про них говорять як про ненадійних і таких, що не вміють слідувати планам. Це ті самі люди, які вважають за краще робити все по-своєму, замість того щоб дотримуватися стандартів. Це не завжди погано, але коли на носі серйозний дедлайн, така поведінка неабияк дратує.

Щоб продуктивно працювати з таким колегою, потрібно підвищити ставки. Він навряд чи вважатиме важливим відповісти на ваш запит вчасно, але напевно швидко передумає, коли дізнається, що за виконанням завдання стежить сам начальник.

Якщо це не принесе потрібного результату, нагадайте необов'язковому співробітнику про корпоративну культуру, яка, найімовірніше, не заохочує лінь і відкладання справ на потім. Можливо, це змусить його переглянути своє ставлення до роботи.



Оставьте комментарий!

Комментарий будет опубликован после проверки

Вы можете войти под своим логином или зарегистрироваться на сайте.